پویان باطری اصفهان

امداد باتری رایگان در اصفهان​​​​​​​

باتری فروشی اصفهان - باتری ماشین اصفهان - لیست باتری فروشی های اصفهان - قیمت باطری اتومبیل در اصفهان - نمایندگی باطری در اصفهان - نمایندگی باتری اصفهان - قیمت انواع باطری در اصفهان - امداد باطری در اصفهان - نمایندگی باطری ماشین در اصفهان - باطری اصفهان - باطری سازی اصفهان - باتری کره ای اصفهان - باتری کره ای اصفهان - باتری سپاهان اصفهان - باطری ماشین دلکور اصفهان - بهترین باطری اتمی ایرانی در اصفهان - نمایندگی صبا باتری اصفهان - فروش اینترنتی صبا باتری - نمایندگی صبا باتری جنوب اصفهان - نمایندگی باطری شادن - قیمت باطری کره ای - قیمت باطری شادن خرید انواع باتری ماشین - خرید و فروش باتری ماشین - فروش عمده و تک باتری ماشین - نمایندگی فروش باتری اتمی کره ای و ایرانی - باتری اتمی شرکت صبا باتری - باتری ups - باتری ماشین های سایپا - باتری ماشین های ایران خودرو - باتری ماشین های پارس خودرو - باتری ماشین های جک موتورز - باتری ماشین های کیا موتورز - باتری ماشین های هیوندا - باتری ماشین های ام جی - باتری ماشین تویوتا.پویان باطری.پویان باتری

باتری ماشین خوابیده چطور روشنش کنم؟

 پویان باطری : ارسال و امداد باتری در سطح شهر و درب منزل به صورت رایگان

                                                                                            09137118985    

 

منظور از اصطلاح باتری ماشین خوابیده چیست؟

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته‌اید که برایتان این سوال پیش‌ بیاید که «اگر باتری ماشین خوابید چه کار کنیم» یا از زبان اطرافیانتان این سوال را شنیده‌اید؟ اگر از باتری ماشین درست استفاده نکنید یا خودرو به مدت طولانی خاموش باشد می‌تواند باعث تمام شدن شارژ باتری ماشین شود. در این حالت به اصطلاح باتری می‌خوابد.

 

                                                        

 

 

علائم خالی شدن باتری ماشین چیست؟

در اصل فقط روشن‌نشدن ماشین است که نشان می‌دهد باتری خوابیده است. با این حال نشانه‌هایی وجود دارند که می‌توانید بفهمید دقیقا مشکل از باتری است.

۱. قبل از استارت‌زدن

  • سوییچ را می‌چرخانید چراغ‌ها و صفحه کیلومترشمار و سایر مصرف‌سنج‌ها (گیج‌ها) روشن نمی‌شوند.
  • بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در جا کار کردن، موتور خاموش می‌شود در حالی که سایر لوازم جانبی دارند کار می‌کنند.

۲. در طول استارت‌زدن

  • دو یا سه بار باید استارت بزنید تا روشن شود.
  • نور چراغ‌ها و گیج‌ها قبل از استارت‌زدن کم شده است.
  • وقتی ساعت‌های طولانی خودرو خاموش بوده است، مخصوصا در هوای سرد، به‌سختی روشن می‌شود.

 

بررسی وضعیت سلامت باتری را چطور انجام دهیم؟

بسیاری از مشکلات باتری را می‌توان با تعمیر و نگهداری ابتدایی برطرف کرد، بنابراین همیشه سعی کنید سلامت باتری را به‌طور منظم بررسی کنید.

 

                                                                                                                      

بررسی الکترولیت در باتری اسیدی

به داخل سلول‌ها نگاه کنید و ببینید که به‌درستی با الکترولیت پر شده‌اند یا نه. اگر سطح الکترولیت به زیر صفحات سربی کاهش یافته است مشکل دارد.

برای این کار می‌توانید از ابزار ارزان‌قیمتی به نام هیدرومتر یا اسیدسنج استفاده کنید. این دستگاه غلظت اسید را در آب یا الکترولیت موجود در هر سلول بررسی می‌کند. اگر تازه باتری را به‌طور کامل شارژ کرده‌اید و هیدرومتر در یک یا چند سلول عدد بسیار پایینی را نمایش داد، باتری باید تعویض شود.

ابزار دیگر لودتستر باتری است که گران‌تر است و باری را روی باتری وارد می‌کند. با این دستگاه می‌توانید ولتاژ باتری را هم با بار وارد شده و هم بدون بار بررسی کنید. مراقب اتصال کوتاه باتری باشید، ممکن است باعث ترکیدن باتری شود. هنگام کار با باتری نکات ایمنی را فراموش نکنید. اگر این دستگاه را ندارید، خودرو را نزد مکانیک ببرید.

بررسی باتری اتمی

در باتری‌های اتمی می‌توانید با ولت‌متر میزان ولتاژ باتری را تست کنید و اگر لود تستر دارید، از آن برای سلامت باتری استفاده کنید. در صورتی که کار با این دستگاه‌ها را بلد نیستید، از مکانیک کمک بخواهید.

بررسی اتصالات

پایانه‌ها، کابل‌ها یا کانکتورها به مرور زمان شل می‌شوند یا خوردگی پیدا می‌کنند. اگر در اطراف این قسمت‌ها تکه‌های بزرگ سفید، آبی یا سبز مشاهده می‌کنید، خوردگی دارند. برای از بین‌بردن آنها می‌توانید از آب و جوش‌شیرین و یک برس سفت و زبر استفاده کنید. در صورتی که باتری اسیدی دارید، حواستان باشد جوش شیرین به هیچ‌وجه نباید وارد سلول‌های باتری شود.

کاغذ سنباده یا برس‌های سیمی مخصوص هم برای پاک‌کردن خوردگی از پایانه‌های باتری و اتصالات کابل مفید هستند.

   

 

                                                           

 

روشن کردن ماشین باطری خوابیده چطور انجام می‌شود؟

با همه چیزهایی که گفتیم، بازهم بهتر است روش‌های روشن کردن ماشین باطری خوابیده را بلد باشید. گاهی صبح‌ها دیرتان شده است و باید به مقصد برسید، گاهی در جایی دورافتاده هستید و تا کیلومترها جایی نیست که کمک بیاورید. بنابراین این روش‌ها را یاد بگیرید:

روش اول: استفاده از جامپ استارتر قابل‌حمل

اگر ماشین روشن نمی‌شود و احتمال می‌دهید باتری ماشین خوابیده است، می‌توانید با کمک یک منبع الکتریکی مانند یک جامپ استارتر قابل‌حمل آن را روشن کنید.

برای این کار، ابتدا گیره مثبت جامپ استارتر را به پایانه مثبت باتریِ تخلیه شده وصل کنید بعد سراغ پایانه منفی بروید. جامپ استارتر را روشن کنید و بعد از یکی دو دقیقه خودرو را روشن کنید.

 

روش دوم: استفاده از باتری سالم ماشین دیگر

اگر می‌خواهید از باتری ماشین دیگری استفاده کنید، باید کابل جامپر داشته باشید. ابتدا موتور ماشینی را که باتری‌اش سالم است خاموش کنید. سپس گیره مثبت کابل را به سر مثبت باتری تخلیه شده و از آن طرف به باتری سالم وصل کنید. در مرحله بعد گیره منفی را به پایانه منفی باتری سالم وصل کنید و سر دیگر آن را به قطعه‌ای فلزی در ماشین خودتان که باتری آن تخلیه شده است وصل کنید. این فلز نباید رنگ‌شده باشد.

حالا ماشینی را که باتری‌اش سالم است روشن کنید تا باتری تخلیه‌شده را شارژ کند. پس از حداقل یک دقیقه می‌توانید ماشین را روشن کنید و باید کار کند.

نکته: خالی شدن باتری ماشین اتومات با ماشین عادی تقریبا فرقی ندارد. برای روشن کردن آن هم می‌توانید از همین روش استفاده کنید.

 

 

                                                   

 

 

دیگر نگران خرابی باتری ماشین خود نباشید.

ما در کنارتان هستیم. فقط با یک تماس باطری را در محل خودتون تحویل بگیرید.

پویان باطری >>>>> ارسال و امداد باتری رایگان و شبانه روزی

تلفن تماس: 09137118985

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید