پویان باطری اصفهان

امداد باتری رایگان در اصفهان​​​​​​​

باتری فروشی اصفهان - باتری ماشین اصفهان - لیست باتری فروشی های اصفهان - قیمت باطری اتومبیل در اصفهان - نمایندگی باطری در اصفهان - نمایندگی باتری اصفهان - قیمت انواع باطری در اصفهان - امداد باطری در اصفهان - نمایندگی باطری ماشین در اصفهان - باطری اصفهان - باطری سازی اصفهان - باتری کره ای اصفهان - باتری کره ای اصفهان - باتری سپاهان اصفهان - باطری ماشین دلکور اصفهان - بهترین باطری اتمی ایرانی در اصفهان - نمایندگی صبا باتری اصفهان - فروش اینترنتی صبا باتری - نمایندگی صبا باتری جنوب اصفهان - نمایندگی باطری شادن - قیمت باطری کره ای - قیمت باطری شادن خرید انواع باتری ماشین - خرید و فروش باتری ماشین - فروش عمده و تک باتری ماشین - نمایندگی فروش باتری اتمی کره ای و ایرانی - باتری اتمی شرکت صبا باتری - باتری ups - باتری ماشین های سایپا - باتری ماشین های ایران خودرو - باتری ماشین های پارس خودرو - باتری ماشین های جک موتورز - باتری ماشین های کیا موتورز - باتری ماشین های هیوندا - باتری ماشین های ام جی - باتری ماشین تویوتا.پویان باطری.پویان باتری

تشخیص وعلت برق دزدی خودرو و ماشین

برق دزدی خودرو و راهکار‌های موثر تشخیص آن

 

یکی از اصطلاحات رایج بین باتری‌سازها و مکانیک‌های خودرو برق دزدی ماشین است. در این نوشتار می‌خواهیم ببینیم برق دزدی یعنی چه و روش‌های فهمیدن و رفع آن چیست. همراه ما باشید.

برق دزدی خودرو همان‌طور که از نامش مشخص است، به مصرف نابه‌جای برق یا باتری در زمانی که خودرو خاموش است می‌گویند.

در این حالت می‌گوییم یک یا چند مورد از اجزای خودرو بی‌دلیل در حال مصرف باتری هستند.

اگر برق دزدی در خودرو در حد میلی آمپر باشد چندان محسوس و مشکل‌ساز نیست چرا که در این حالت خودرو باید به مدت یک روز یا بیشتر متوقف بماند تا باتری آن تخلیه شود اما اگر میزان برق دزدی بالای یک امپر باشد باتری تنها در عرض چند ساعت به کلی تخلیه می شود و دیگر توانایی موتور گردانی (راه اندازی استارت) را ندارد و یا با ضعف استارت را می گرداند.

 

 

چگونه متوجه برق دزدی در خودرو شویم؟

مقدار طبیعی تخلیه باتری برای اتومبیل‌های جدید بین ۵۰ تا ۸۵ میلی‌آمپر و در خودروهای قدیمی‌تر کمتر از ۵۰ میلی‌آمپر است. هر مقدار بیشتر از این برق دزدی به شمار می‌رود و مکانیک باید آن را بررسی کند.

برای خودروهای جدید حتی مرز ۸۵ میلی‌آمپر می‌تواند به مرور زمان بر عمر و عملکرد باتری تأثیر منفی داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که شارژ و نگهداری باتری به گونه‌ای انجام شود که به زیر ۱۲.۴ ولت نرسد. هنگامی‌که ولتاژ به ۱۲.۴ می‌رسد، باتری شروع به خوردگی و سولفاته شدن می‌کند.

برای اینکه بفهمیم ماشین ما برق دزدی دارد یا خیر می‌توان برخی روش‌ها را بکار برد. استفاده از لامپ، تست تخلیه آمپراژ و افت ولتاژ باتری جزو رایج‌ترین روش‌ها هستند. قبل از آنکه اقدام به تست برق دزدی ماشین خودرو کنید باید همه دستگاه‌های متفرقه خودرو را جدا کرده و از خاموش بودن تمامی تجهیزات برقی و مواردی همچون رادیوپخش و… مطمئن شوید. سپس باید خودرو را خاموش کرده و سوییچ را جدا کنید. در قدم بعدی درب‌ها و صندوق را می‌بندید و به خاطر اینکه با باتری خودرو سر و کار دارید تمامی موارد ایمنی را رعایت می‌کنید. در مرحله بعدی کابل منفی باتری را از قطب منفی جدا می‌کنید. حالا می‌توانید به روش‌های یاد شده بپردازید که ما به‌طور مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

استفاده از لامپ: در این روش از یک لامپ کوچک ۲ ولتی استفاده می‌کنیم. در این حالت یکی از سر باتری‌ها را جدا می‌کنیم و لامپ تست را بین سر باتری و قطب باتری قرار می‌دهیم. درصورتی‌که لامپ روشن نشود یا روشنایی آن بسیار کم باشد سیستم برقی خودرو عملکرد درستی دارد و خبری از برق دزدی نیست.

استفاده از آمپرمتر: در این حالت سر باتری قطب مثبت را باز کرده و با استفاده از آمپرمتر می‌توانیم بفهمیم آیا برق دزدی ماشین وجود دارد یا خیر. در این حالت با کشیدن فیوزها و قرار دادن آن‌ها در جای خود می‌توان فهمید که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. اگر در زمان کشیدن فیوز و قرار دادن آن در جای خود آمپرمتر عدد صفر را نشان دهد نشانه برق دزدی خواهد بود.

استفاده از مولتی متر: در این روش سیم قرمز را به قطب مثبت و سیم مشکی مولتی متر را به قطب منفی باتری وصل کرده و مولتی متر را روی ۱۰A تنظیم می‌کنیم. سپس سوییچ را بسته و کابل منفی باتری را جدا می‌کنیم. در این حالت یک سر مولتی متر را به قطب منفی و سر دیگر را به کابل منفی وصل می‌کنیم. پس از گذشت کمتر از ۳۰ ثانیه جریان برق باید بین نیم تا یک آمپر باشد و درصورتی‌که عدد نشان داده شده بیشتر باشد حاکی از برق دزدی ماشین خواهد بود.

 

برق دزدی بیشتر برای کدامیک از قطعات ماشین رخ می‌دهد؟

برق دزدی ماشین ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. معمولا بیشترین احتمال برق دزدی ماشین از جانب رادیو، سیستم پخش خودرو، دزدگیر، کویل، وایرهای شمع و سیستم قفل مرکزی است.

برق دزدی کویل و وایر شمع چگونه است؟

برق دزدی می‌تواند به دلیل وجود اشکال در سیستم الکتریکی ماشین از جمله کویل و وایر شمع باشد. کویل نوعی سیم‌پیچ القایی است که در سیستم احتراق خودرو، برای تولید جریان برق با ولتاژ بالا و کمک به جرقه زدن شمع به کار می‌رود. وظیفه انتقال این برق از کویل به سر شمع، به عهده وایر شمع است.

برق دزدی کویل و برق دزدی وایر شمع و نیز اشکال در فیوزها از شایع‌ترین عوامل تخلیه باتری خودرو هستند که منجر می‌شوند جرقه، مستقیم به بدنه ماشین خورده و به شمع‌ها نرسد و عملکرد کلی خودرو دچار اشکال شود.

علائم برق دزدی در خودرو چیست؟

علائم برق دزدی در ماشین بسیار زیاد است که ما چند مورد از مهم‌ترین و شایع‌ترین آن‌ها را در اینجا آورده‌ایم:

  • نور چراغ جلو و عقب خودرو بسیار ضعیف و پرش‌دار می‌شود.
  • استارت دیر عمل می‌کند.
  • عملکرد موتور بسیار ضعیف می‌شود.
  • موتور در حین حرکت خاموش و یا ریپ می‌زند.
  • ضبط خودرو قطع و وصل می‌شود.
  • دینام صدا می‌دهد
  • سیم‌ها و باتری بسیار داغ می‌شوند.
  • و …

 

برق دزدی در ماشین می‌تواند به بخش‌های بسیار مهمی از خودرو که حتی فکرش را هم نمی‌کنید، آسیب برساند.

وقتی استارت می‌زنید و این کار را چندین بار تکرار می‌کنید ابتدا فلایویل و دنده استارت ساییده می‌شود سپس باتری انرژی بسیار زیادی را خرج می‌کند و فشار بسیار زیادی را متحمل می‌شود.

پس از روشن شدن خودرو نیز به سر شمع‌ها، برق ضعیفی ‌می‌رسد که همین امر باعث می‌شود جرقه کُند زده شود و عملیات انفجار و تولید قدرت درست انجام ‌نگیرد.

وایرها به سمت سوختن و پلاتین‌های شمع به سمت آسیب دیدن سوق پیدا می‌کنند؛ یاتاقان‌ها ضربه دیده و تایمینگ خودرو به هم می ریزد و سپس ضربه‌گیر و یا دسته موتور آسیب می‌بیند.

در اینصورت، خام‌سوزی اتفاق می‌افتد و خودرو ممکن است خاموش شده، شارژ باتری تخلیه شود و دیگر روشن نشود .

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید