پویان باطری اصفهان

امداد باتری رایگان در اصفهان​​​​​​​

باتری فروشی اصفهان - باتری ماشین اصفهان - لیست باتری فروشی های اصفهان - قیمت باطری اتومبیل در اصفهان - نمایندگی باطری در اصفهان - نمایندگی باتری اصفهان - قیمت انواع باطری در اصفهان - امداد باطری در اصفهان - نمایندگی باطری ماشین در اصفهان - باطری اصفهان - باطری سازی اصفهان - باتری کره ای اصفهان - باتری کره ای اصفهان - باتری سپاهان اصفهان - باطری ماشین دلکور اصفهان - بهترین باطری اتمی ایرانی در اصفهان - نمایندگی صبا باتری اصفهان - فروش اینترنتی صبا باتری - نمایندگی صبا باتری جنوب اصفهان - نمایندگی باطری شادن - قیمت باطری کره ای - قیمت باطری شادن خرید انواع باتری ماشین - خرید و فروش باتری ماشین - فروش عمده و تک باتری ماشین - نمایندگی فروش باتری اتمی کره ای و ایرانی - باتری اتمی شرکت صبا باتری - باتری ups - باتری ماشین های سایپا - باتری ماشین های ایران خودرو - باتری ماشین های پارس خودرو - باتری ماشین های جک موتورز - باتری ماشین های کیا موتورز - باتری ماشین های هیوندا - باتری ماشین های ام جی - باتری ماشین تویوتا.پویان باطری.پویان باتری

علت روشن شدن چراغ باتری خودرو

نمایندگی باتری های سبک و سنگین در اصفهان با خدمات و امداد رایگان

پویان باتری اصفهان    (pooyan battey.ir) 09137118985

 

علت روشن شدن چراغ باتری خودرو:

باتری ماشین جزء اصلی سیستم الکتریکی خودروها است و اگر این قطعه به خوبی کار نکند، کل ماشین از کار خواهد افتاد. زمانی که چراغ باتری بر روی صفحه کیلومتر روشن می شود دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به بررسی این دلایل پرداخته ایم.

اگر چراغ هشدار دهنده باتری (به شکل نماد باتری) در پشت آمپر در هنگام رانندگی روشن شود، بدان معنی است که سیستم شارژ باتری کار نمی‌کند، اما ممکن است مشکل در چیزی غیر از باتری باشد.

 

علت روشن شدن چراغ باتری می‌تواند یک کابل باتری شل یا پوسیده باشد یا سایر اجزای اتصال دهنده  سیستم شارژ، یا ممکن است مشکل از دینام یا تنظیم کننده ولتاژ باشد. دینام مولد الکتریکی است که انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری را تامین می‌کند. اگر دینام از کار بیفتد یا تسمه دینام شل شده باشد یا پاره شود، باتری کار نحواهد کرد چون دینام خراب آنرا شارژ نمی‌کند.

در صورتی که بست‌های سرباتری‌، سیم‌کشی آن، سلول‌ها یا صفحات داخلی آن آسیب دیده باشد و یا نشت آب داشته باشد، ایراد از خود باتری ماشین است. این مقاله در درجه اول به وسایل نقلیه متعارف با باتری 12 ولت معمولی اشاره دارد. وسایل نقلیه‌ای که بیشتر الکتریکی هستند و یا سیستم های الکتریکی ولتاژ بالا متفاوت خواهند بود.

زمانی که ماشین را روشن می‌کنید، چراغ باتری باید چند ثانیه روشن بماند، اما اگر چراغ باتری در حال رانندگی روشن شود، مشکلی در سیستم برقی وجود دارد. علائم دیگری که نشان دهنده ضعیف شدن و خوب کار نکردن دینام یا سایر قسمت‌های سیستم شارژ است، چراغ‌های کم نور یا عقب افتادن ساعت داخل خودرو است.

 

وقتی چراغ باتری را روشن می بینید، معمولاً نشانه آن است که مشکلی با باتری ماشین یا سیستم شارژ آن درست نیست و مشکلی وجود دارد. این دلایل عبارتند از:

  1. باتری خراب و یا ضعیف
  2.  کارکردن نامناسب دینام(آلترناتور)
  3. کیفیت نامطلوب تسمه دینام
  4. صفحات و شبکه های باتری خراب شده است
  5. کابل اتصال باتری معیوب و عدم برق رسانی
  6. دشارژ شدن باتری در اثر برق دزدی

چراغ هشدار باتری روی صفحه کیلومتر خودروی شما به صورت چند مورد از  دلایل زیر روشن میشود که عبارتند از:

 

1-باتری خراب و یا ضعیف:

باتری ماشین معمولا بین 2تا 3 سال دوام می آورد. اما با بالا رفتن عمر باتری خودرو، صفحات  داخل آن ممکن است از بین بروند یا الکترولیت موجود در باتری خودرو نشت کند و باتری اصطلاحا خشک شود. در نتیجه، ولتاژ باتری (و توان باتری) تولید شده کاهش می یابد و با باتری خاموش، ولتاژ باتری فقط به صفر می رسد. هنگامی که هر یک از این موارد اتفاق می افتد، چراغ باتری  شما روشن می شود تا به شما در مورد باتری خراب یا  هشدار دهد.

 

2- کارکردن نامناسب دینام(آلترناتور):

دینام قطعه ای است که باتری وسیله نقلیه شما را شارژ می کند. اگر دینام خودرو شما خراب باشد، باتری خودرو ممکن است ولتاژ کافی برای شارژ مناسب دریافت نکند، یا ممکن است در معرض ولتاژ بیش از حد قرار گیرد که باعث خشک شدن یا ترکیدگی باتری میشود.

در بسیاری از خودروها، ولتاژ بهینه شارژ بین 13.6 تا 14.6 ولت است. اگر وسیله نقلیه شما دینام معیوب (یا دینام معیوب) داشته باشد، احتمالاً ولتاژی خارج از محدوده بهینه تولید می کند. و این می تواند بر عملکرد صحیح شارژ باتری وسیله نقلیه شما تأثیر منفی بگذارد. در نتیجه، چراغ هشدار باتری می تواند روشن شود تا نشان دهد که دینام خراب یا بدتر از آن، دینام کاملاً آسیب دیده است.

توجه و نکته مهم: ( تست عملکرد دینام بدون دستگاه و ولتاژ سنج): 

اگر دچار تردید شده اید که مشکل از باتری است یا دینام بدون هیچ دستگاهی میتوانید متوجه مشکل اصلی شوید. ابتدا خودرو را روشن کرده و در حین کارکرد خودرو یکی از سرباتری ها رو بردارید. اگر خودرو درجا خاموش شد یعنی مشکل از دینام و سایر قطعات مربوطه است و اما اگر خودرو خاموش نشد و همچنان به کارکرد خود ادامه داد یعنی مشکل از باتری است و عمل شارژ دینام به خوبی انجام میشود.

 

3-کیفیت نامطلوب تسمه دینام:

 

دینام یا آلترناتور تأمین‌کننده انرژی موردنیاز قطعه‌های متعددی است. اما این قطعه انرژی اولیه خود را از موتور دریافت می‌کند. وظیفه اصلی تسمه دینام، همان‌طور که از اسمش پیداست، برقراری ارتباط دینام با موتور و انتقال نیروی چرخشی موتور به دینام است. به این ترتیب، دینام که نوعی ژنراتور جریان مستقیم است، انرژی مکانیکی را از موتور و به کمک تسمه مخصوصش دریافت کرده و به انرژی الکتریکی موردنیاز باتری تبدیل می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت، سلامت باتری، تامین انرژی آن و تامین برق خودرو نیز با واسطه دینام، به این تسمه و فعالیت صحیح آن وابسته است. به این ترتیب تأمین برق قسمت‌های مختلف خودرو نیز به‌نوعی به تسمه تایم وابسته است. با این تعریف، می‌توان وظایف تسمه تایم را به شرح زیر بیان کرد:

  • تأمین نیروی موردنیاز دینام درسیستم برق خودرو
  • به حرکت درآوردن پروانه در سیستم خنک کاری خودرو
  • تأمین نیروی چرخشی پمپ هیدرولیک سیستم فرمان
  • تأمین گشتاور موردنیاز واتر پمپ در سیستم خنک‌کاری خودرو
  • تأمین انرژی موردنیاز کمپرسور در سیستم تهویه مطبوع خودرو

 

4-صفحات و شبکه های باتری خراب شده است:

هرگونه خرابی یا ریزش این صفحات و یا قطعی و یا اتصالی بین دو شبکه باعث عدم کارکرد صحیح باتری میتواند باشد.

 

5-کابل اتصال باتری معیوب و عدم برق رسانی:

کابل های باتری وظیفه انتقال انرژی از باتری به بقیه وسیله نقلیه شما را بر عهده دارند. اگر کابل باتری ترک بخورد یا خراب شود، جریان برق ممکن است قطع شود. علاوه بر این، اگر کابل باتری به خوبی در اطراف پایه باتری قرار نگیرد (شل نباشد و خیلی سفت نباشد)، فرآیند شارژ مجدد نیز ممکن است تحت تأثیر نامطلوبی قرار گیرد. هنگامی که هر یک از اینها اتفاق می افتد، چراغ هشدار باتری شما می تواند روشن شود.

 

5-دشارژ شدن باتری در اثر برق دزدی:

برق دزدی ماشین همان‌طور که از نامش مشخص است، به مصرف نابه‌جای برق یا انرژی از باطری خودرو در زمانی که خاموش است می‌گویند. این بدان معناست که یک یا چند مورد از اجزای خودرو بی‌دلیل در حال مصرف باطری هستند. اگر باطری ماشین شما زودبه‌زود (حتی طی چند ساعت) تخلیه می‌شود احتمالا برق دزدی دارد.

باتری جریان برق موردنیاز خودرو را تأمین می‌کند. وقتی اتومبیل را خاموش می‌کنید (سوئیچ را روی Off قرار می‌دهید)، سیستم احتراق خودرو جریان برق را از موتور قطع می‌کند، اما اتصال از جانب باتری هنوز قطع نیست. بنابراین هنوز اجزایی هستند که از باتری خودرو استفاده می‌کنند. بخشی از این مصرف برق طبیعی است و برای روشن نگه‌داشتن ساعت خودرو، رادیو، دزدگیر، قفل مرکزی و نظایر آنها لازم است. بنابراین باتری توانایی تأمین انرژی این اجزا را که بیشتر از چند میلی‌آمپر نیست دارد.

 

 

نمایندگی باتری های سبک و سنگین در اصفهان با خدمات و امداد رایگان

پویان باتری اصفهان    (pooyan battey.ir) 09137118985

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید